mandag 4. februar 2013

Mellau, Österreich, 25.01-27.01.13

Hei og hopp!

Nå er eksamenslesinga her i full gang, så stortsett sitter jeg med nesa gravd ned i "hochleistungsmicrowellentechnic" / høyeffektmikrobølgeteknikk. Moro det!

For litt over en uke siden var det noe helt annet. Var på tur med en herlig gjeng på 60 stykker i Østerrike, for å stå på ski. Turen var arrangert av AK Erasmus, og med mat for alle tre dagene (frokost, lunsj, middag), skipass for tre dager samt overnatting, betalte vi 200€.

Vi dro natt til fredag i to-tiden, og jeg sov hele turen. Deilig! Var vel fremme rundt åtte. Fredagen var det litt dårlige forhold i bakken, og jeg hadde fortsatt litt vondt i foten, så jeg hadde noen små  problemer, men koset meg likevel. Gadd ikke ta så mange bilder, siden det var litt dårlig vær, men tok noen da vi skulle ned. Skikkelig tåke!
Max hadde leid seg vakkert snowboard

Alex og meg før avreise, utenfor biblioteket på campus.

Masse tåke. Så vel 3-4 meter foran oss da vi kjørte.

Det ble litt kaldt etterhvert, så håret mitt frøs :o

Etter å ha vært og stått på ski, fikk vi utforsket hytta litt. Den var gigantisk, med plass til alle sammen. Jeg bodde sammen med Alex, på et koselig, lite rom. Med køyeseng, aww!

Hahaha vi fant ut at det var en bar som på en måte hørte til hytta vår, så der satt det masse gæmliser og hadde afterski, med tysk musikk. Herlig. Uttrykket til Max da han fikk vite om det:

Alle la seg relativt tidlig, for å våkne opp til dette:

Herlig føre og nydelig vær på lørdagen. Helt perfekt. Gikk greit med foten da, siden det ikke var så mye humpedibumpedi.

Pingvinen vår ^^
Gary og jeg i lunsjpausen.
Max aka. Pinguuu og Erik
Holdt sammen med denne herlige gjengen på lørdagen

Lørdag var det duket for stor fest i hytta, men jeg tok det veldig rolig for å ha en fin dag i bakken igjen neste dag.

Noen bilder fra søndagen:

På søndag ettermiddag tok vi bussen hjem til Karlsruhe igjen. Takk til alle for en fantastisk helg!

Om en time har jeg tyskeksamen, skal bli godt å bli ferdig med det. Deretter er det middag på stamstedet vårt, Oxford, sammen med resten av tyskgjengen. Har reservert bord og alt for anledningen.

tirsdag 22. januar 2013

Skihelg i Garmisch-Partenkirchen

Hei dere!

Har vært superfraværende på bloggen i det siste, men skal prøve å skjerpe meg. Nå som eksamenstiden nærmer seg her borte, blir det kanskje litt mer hverdagsinnlegg også.

I helga var Erik og jeg i Garmisch-Partenkirchen for å stå på ski. Garmisch-Partenkirchen er en by i delstaten Bayern i Tyskland, på grensa til Østerrike. Vi stod opp grytidlig på fredags morgen og ankom Garmisch kl. 11, etter en fem timers togtur.

Litt trøtt bare

Våknet heldigvis litt da jeg fikk på meg både ansiktet og skiklærne, og kom ut i frisk luft.

Chiller i gondolen på vei opp
Erik leser kart
 Med ski på beina og omgitt av nydelig natur, er det ikke så mye å klage på:

Da vi tok pause, satte vi oss ved denne søte hytta her og tok oss noe å drikke:

God stemning! Første dag i bakken var meget vellykket, og da vi kom på hotellet og fikk sjekket inn, skulle vi bare hvile "littegrann", men endte med å sove i noen timer.

Dagen etter bestemte vi oss for å ta Zugspitzbahn opp til anlegget ved Zugspitze. Det er Tysklands høyeste punkt, og absolutt verdt 1,5 timers togtur med verdens tregeste tog (hver vei). Anlegget der oppe var helt supert, bakkene var perfekt preparerte og det var mindre folk der enn i Hausberg, det andre anlegget. Og utsikten! Helt fantastisk. Vi var heldige med været også, det var mildt og ingen tåke.

Her har vi tatt en gondol for å komme enda lenger opp, nede ser dere en av heisene og videre utover: masse masse fjell <3

Det blåste litt på utkikks-punktet

Denne måtte vi selvfølgelig teste

Zugspitze
Etter at vi hadde spist og skulle fortsette å stå på ski, hadde jeg fått så vondt i høyre bein, et sted på skinnleggen. Jeg måtte kaste inn håndkleet, så dagen i bakken ble litt kortere enn planlagt. Var litt skuffa, men sånn er det. Vi avtalte å treffe Sunniva, som hadde vært og stått i det andre anlegget, for å dra å spise og ta noen øl. En perfekt avslutning på dagen!

Dagen etter, på søndag, var foten fortsatt vond, men jeg ville så gjerne i bakken at jeg leide meg andre sko for å prøve å stå med de. Det hjalp til en viss grad, så fikk noen fine timer i bakken. Vi vurderte å dra til Zugspitze denne dagen også, men siden togingen tok såppas lang tid, bestemte vi oss for å bli i Hausberg. Det var en mild dag, og forholdene var gode. Eneste minuset var mye folk, men det gikk fint.

Det ble noen pauser pga foten min, men det var ikke fælt det heller:

Nå til helga er det ny tur, denne gangen med ERASMUS. Vi er rundt 60 stk som reiser til Østerrike med buss, og kjenner jeg ERASMUS-folkene rett så blir det intet mindre enn en super tur, det også!

Når jeg skal begynne med skolearbeid, sier du? Det er høyst på tide iallefall..