torsdag 25. oktober 2012

Heidelberg.


Forrige helg dro Erik og jeg en tur til Heidelberg. Har vært lenge i Karlsruhe nå og Heidelberg er bare halvannen time unna med tog, så vi tenkte det ville være fint å se litt av Tyskland. Siden det fortsatt er ganske ok temperaturer her, tok vi med oss teltet og overnattet på campingplass. Syns det er så hyggelig å sove i telt, og i tillegg er det billig.





Vi dro også på Bundesliga-kamp på fredagen, i en by i nærheten som heter Sinsheim. Byen var ikke noe å skryte av, men stadion var veldig fin. Og så var det veldig moro på kamp, da. Den endte 3-3, og det var spenning til siste sekund, bokstavelig talt, da det ble scoret et mål like før dommeren blåste av kampen.





Haha men vet dere hva, de hadde egen inngang for damer! Awesome. Slapp å stå i kø iallefall.



På lørdagen tuslet vi rundt i byen. Campingplassen er litt utenfor byen, og vi fikk sitte gratis på med en buss inn til byen. Kjekt å spare noen euro, og bussjåføren var veldig hyggelig. Byen var veldig fin. Det var ingen trafikk i sentrum, noe som er tilfelle for mange tyske byer, iallefall som jeg har erfart, så det gikk an å gå rundt i ro og fred. Fine bygninger, ryddige gater og oppå "haugen" lå slottet, som man kunne se fra byen. Vi gikk også opp for å se på det, og den fine utsikten.







Nå skal jeg prøve meg på en hjemmelaget carbonara-saus, noe som visstnok skal være ganske ukomplisert. Deretter retter jeg nesa mot München, hvor jeg skal besøke Sunná.

Forresten! Sushi-kvelden var meget vellykket, kanskje det kommer flere bilder når jeg har fått overført de fra speilrefleksen (Erik sin pappa sin) til pcen, tok mest bilder med den. Fant dog to ganske random bilder på digitalkameraet:



Ballen min var populær. Haha, vet ikke hva som skjedde på bildet av meg og Gary! Spooky.

Gulahallat,
Helle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar