onsdag 31. oktober 2012

München.


Heipådere!

Sist torsdag dro jeg til München for å besøke Sunniva. Jeg ankom sent på kvelden, så vi dro hjem til henne og catchet up og bablet som bare jenter kan.

Dagen etter var det duket for litt sightseeing:



Dette er da ikke en kirke, men rådhuset, noe jeg ble superfascinert over. Rådhus pleier å være stygge. Denne hadde også litt kirkelige-funksjoner, som at den ringer hvert kvarter (?) som alle kirker i hele Tyskland gjør. Folk filmer det og sånn. Det gjorde ikke jeg, lover. Men den er kul da.


De andre tingene syns jeg også var fine så jeg tok bilde uten helt å vite hva de er. Er mye fint å se i München. På bildet nederst til venstre er det om å gjøre å finne Sunniva! Hun er der, nemlig :D



Her tusler vi i byen. Jeg ødelegger alle bildene.. 

Vi var også i "Englischer Garten": 



Den er superduper stor! Og så kan man ri der. Me likes. 

Høsten er her så det var veldig fint å gå rundt:





På lørdagen snødde det! Jeg savner faktisk snøen litt, så fikk veldig vinterstemning selvom det ikke var så mye. Vi dro innom noe som føltes som verdens største sportsbutikk - de hadde alt der. Den var så gjennomført at doen var som doene på et tog, og det var et "vindu" der, som spilte av en film som ga følelsen av at man var på et tog, det var som å se ut av vinduet. Det var vinterlandskap og tog-lyd! Merker jeg skriver veldig mye om denne doen nå, men det var som å være på et tog!! Bare mye renere. Tror det skulle være den Transsibirske jernbane.

Vi gikk litt i noe jeg velger å kalle hovedgaten (masse butikker, wee!) og innom noen butikker. Shopping med Sunniva er ikke som shopping med andre dødelige. Det kommer så mange rarte og vittige kommentarer ut av henne når vi ser på ting at det er helt fantastisk.

Snøøø! Haha sjekk hetta mi, den er kjempestor.

Ellers så vi på film og skravlet, og lagde mat. Gulasj! Oh, jeg elsker gulasj. Her er vi på kjøkkenet og tester ut kameraet mitt, utfordringen var å ta bilde der man smilte naturlig:



Her har jeg sagt noe veldig morsomt. 


Det var en veldig fin og avslappende helg. Koselig å se Sunniva igjen, gøy å se litt mer av München enn sist jeg var der og ikke minst var det godt å skravle i vei på norsk, det er lenge siden.

Nå til helga reiser jeg på roadtrip med Erik og seks andre. Turen går til Köln, Brüssel og Luxembourg, så følg med.

Gulahallat,
Helle 


2 kommentarer: