tirsdag 25. september 2012

International dinner og litt annen mat


God aften!

Som jeg nevnte i forrige innlegg, hadde vi "international dinner" på søndag. De fleste hadde laget mat, så vi fikk smake på ting fra så og si hele verden.

Erik og jeg lagde kjøttkaker og potetmos. Vi glemte tyttebærsyltetøy, men svenskene hadde selvsagt stilt opp med "kjöttbullar med lingonsylt" så vi la syltetøyet mellom rettene.

omnomnom

de ser litt svarte ut men de var ikke det. lover

min første tallerken med mat

Maten ble borte på et blunk, men på enden av bordet var det fremdeles en god del. Problemet var bare at ingen kom seg så langt, for noen mennesker stod faktisk i køen og spiste etterhvert som de gikk. Ting ble også uapetittelige relativt fort, da folk ikke hadde tatt med seg noe å ta maten med, slik at de fleste drev og gravde inne i grytene eller maten med egen gaffel.


Har ikke noe annet spesielt interessant å meddele, og siden vi nå likevel er inne på temaet mat så kan jeg vise dere gårsdagens frokost, lunsj og middag:



Fikk så lyst på potetstappe da jeg lagde det til international dinner og så hadde vi masse poteter igjen. Omnomnom. 

Å! Og dere, i morgen skal jeg - eller planlegger jeg - å kjøpe inn litt blomster og sånn til leiligheten. Samt gardiner. Og da kommer det forhåpentligvis noen bilder.

Det er forresten helt utrolig hvor vanskelig det skal være å få tak i gardiner. Det er bare gardiner lisom, men de selger det ingen steder. Eller jo, men der de selger det (til en grei pris) har de sånn en gardin i hver pakke, og ofte har de da ikke to stykker av den samme gardinen. Men hallo, jeg kjøper ikke en orange gardin og en grønn. Kun dersom jeg blir desperat nok.

Gulahallat,
Helle

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar